#1.1 Anneke van Hulst

Foto 1. Leegstand.

Voor mij voldoet deze foto aan de volgende criteria:

Visuele uitspraak van de werkelijkheid. Op bedrijventerreinen staan veel panden leeg, dit is er 1 van, zo’n pand knapt meestal niet op van leeg staan, zie het gras.

De foto vertelt het verhaal van de leegstand, je kunt zien wat ooit de functie is geweest. Naar het soort firma mag je zelf raden.

Persoonlijke verbinding met het onderwerp. ik fotografeer graag ‘verval’.

Het gaat over mensen. Hier hebben mensen dagelijks gewerkt.

Foto 2. Kleine Porsche.

Visuele uitspraak van de werkelijkheid. Hoewel het nooit de bedoeling was, lijkt dot kleine graf vergeten te zijn.

Verhalen vertellen. Het verhaal van een veel te vroeg overleden kind.

Persoonlijke verbinding. Deze foto raakt mij en dat wil ik laten zien.

Het gaat direct of indirect over mensen.

Foto 3. Onvervulde Kinderwens.

Visuele uitspraak van de werkelijkheid. Deze zie ik zelf niet.

Verhalen vertellen. Deze foto vertelt het verhaal van de onvervulde kinderwens.

Persoonlijke verbinding met het thema. Ja, aanwezig.

En het gaat over mensen.

Eén antwoord op “#1.1 Anneke van Hulst”

  1. Bijzondere foto’s, ik kan ze zien als drie facetten van eenzelfde thema, namelijk ‘omzien naar het verlorene’.
    De werkelijkheid die je foto’s laten zien, is datgene wat iedere voorbijganger zal herkennen: ‘gewoon’ de gevel, het stilleven op de begraafplaats en de lege hand bij de babypop in het water. In alledrie de foto’s zien we geen mensen, toch zijn ze in het verhaal aanwezig. Maar hoe? Kan de kijker dat vrij invullen, en klopt dat dan, of neemt het verhaal een onverwachte wending!
    Ik hoop je in deze cursus ook bij de volgende opdrachten tegen te komen. Succes met opdracht 1.2.

Laat een antwoord achter aan Clasien Geestman Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.